Pacientų apklausa
- Titulinis
- Nuorodos
- Korupcijos prevencija
- Pacientų apklausa
2024 M. PACIENTŲ ANKETINĖS APKLAUSOS DUOMENŲ ANALIZĖ
2024 metais pacientų apklausa poliklinikoje ir ambulatorijose truko 5 savaites, nuo spalio 28 dienos iki lapkričio 29 dienos. Anketos buvo padėtos laukiamuosiuose, koridoriuose, todėl pacientai užpildyti anketas galėjo savo iniciatyva ir noru. Iš viso buvo užpildyta 111 anketų, iš jų 116 poliklinikoje, 19 vnt. Vabalninko ambulatorijoje, 10 vnt. Nemunėlio Radviliškio ambulatorijoje, 14 vnt. Pabiržėje.
Anketas pildžiusiųjų pasiskirstymas tarp miesto ir kaimo gyventojų yra apyligis: 50 proc. – kaimo gyventojų ir 45 proc. miesto gyventojų (likę 5 proc. neatsakė).
ANKETINIŲ DUOMENŲ ANALIZĖ
Pacientų apklausa parodė, kad su poliklinikos vidaus tvarkos taisyklėmis susipažinę 81 proc. (110 iš 135) apklaustųjų poliklinikoje ir Vabalninko ambulatorijoje (2021 m. -83 proc. , 2022 m. -80 proc., 2023 m. – 87 proc., 2024 m. – 70 proc), likusieji 19 proc - nesusipažinę arba neatsakė (rodikliai 11 proc. geresni nei pernai). Geriausiai pacientai informuoti Vabalninko ambulatorijoje (net 100 proc. susipažinę su vidaus tvarkos taisyklėmis). Manoma, kad vidaus tvarkos taisyklės pacientams mažiau akcentuojamos, nes jie supažindinami pasirašytinai vieną kartą.
Apie tai, kad visą svarbią informaciją pacientai gali sužinoti poliklinikos internetinėje svetainėje http://www.birzupoliklinika.lt žino 73 proc. apklaustųjų poliklinikoje ir Vabalninko ambulatorijoje (2024 m. teigiamai atsakiusiųjų buvo 66 proc., 2023 m. teigiamai atsakiusiųjų buvo 69 proc., 2022 m. - 72 proc.), 22 proc. (30 žmonių) nežino (pernai buvo 25 proc.), likę – 5 proc. neatsakė. Mažiausiai apie poliklinikos interneto svetainę žinojo Pabiržės ambulatorijos skyriuje besilankantys (50 proc.), daugiausiai –Vabalninko amb. ( 75 proc.).
Net 76 proc. apklaustųjų poliklinikoje ir Vabalninko ambulatorijoje planuoja savo vizitą pas gydytoją ir jam užsiregistruoja iš anksto (2023 m. buvo 65 proc., 2022 m. - 68 proc., 2021 m. - 73 proc.), 15 proc. – stengiasi patekti pas gydytoją tą pačią dieną neužsiregistravęs ir be talono (pernai tokių buvo 14 proc.). Tik 3 proc. apklaustųjų nurodė, kad jiems nesvarbu pas kokį gydytoją patekti, kad tik greičiau (pernai – 11 proc.). Likusieji 6 proc. į klausimą neatsakė.
Analizuojant atskirai padalinius savo vizitą pas gydytoją planuoja ir jam užsiregistruoja iš anksto 72 proc. apklaustųjų poliklinikoje, 50 proc. N. Radviliškyje, 50 proc. Pabiržėje, ir net 100 proc. Vabalninko ambulatorijoje. Kaip matome, daugiausiai iš anksto užsiregistruoja pas Vabalninko ambulatorijos gydytojus (100 proc.), mažiausiai – N. Radviliškyje ir Pabiržėje. Likusieji stengiasi pas gydytoją patekti tą pačią dieną neužsiregistravę iš anksto.
Priėmimui pas gydytoją 33 proc. apklaustųjų pateko tą pačią dieną (2023 m. – 28 proc., 2022 m. – 53 proc., 2021 m. – 44 proc.), trečdalis pacientų ( 11 proc. visų apklaustųjų), patekusių pas gydytoją tą pačią dieną nurodė, kad gydytojas juos priėmė be išankstinės registracijos (2023 m. pacientų dalis patekusių pas gydytoją be išankstinės registracijos buvo - 10 proc., 2022 m. -15 proc., 2021 m. 9 proc.). Vertinant atskirai pagal padalinius daugiausiai pacientų pas gydytoją tą pačią dieną arba be išankstinės patenka Vabalninko amb. – 63 proc.. Mažiausiai pacientų tą pačią dieną patenka pas N. Radviliškio ambulatorijos gydytoją (40 proc.).
28 proc. pacientų priėmimui pas gydytoją taloną gavo kitai einamosios savaitės dienai ( 2023 m. – 28 proc., ), o 16 proc. – kitai savaitei ir vėlesniam laikui (2023 m., - 20 proc. ). Ilgiausiai pacientai priėmimo pas gydytoją laukia N. Radviliškio amb. pacientai – net 30 proc. patenka kitą savaitę ar vėliau, tuo tarpu Vabalninko amb. tarp apklaustųjų tokių būta tik 6 proc.
Medikų bendravimą, suteiktą informaciją apie susirgimą ir gydymą gerai įvertino net 75 proc. pacientų (2023 m. – 78 proc.,), 15 proc. vertina patenkinamai (2023 m. tiek pat – 15 proc.), o 4 proc. blogai (2023 m. irgi 4 proc.). Geriausiai vertinami Vabalninko amb. ir Papilio amb. gydytojai (Vabalninko - 100 proc. ir 100 proc. iš pateikusių atsakymą Papilio ambulatorijos pacientų).
Apie poliklinikoje vykdomas profilaktines patikros programas pagal amžiaus grupes 61 proc. pacientų žino (2023 m. – 74 proc.). Labiausiai informuoti Vabalninko amb. ir Papilio amb. pacientai – apie programas atitinkamai žino 100 proc ir 50 proc. apklaustųjų (80 proc. pateikusiųjų atsakymus Papilio ambulatorijos pacientų). Poliklinikos švara ir aplinka tenkina 87 proc. pacientų (2023 m. – 90 proc., 2022 m. -90 proc.), 7 proc. – švara poliklinikoje ir ambulatorijose netenkina, likusieji neatsakė. Rezultatai beveik nesikeičia. Išskirtinės srities pastabose nėra – buvo nurodomos skirtingos vietos, kuriose galima pasitempti. Džiugu, kad palyginus su ankstesniais metais, neigiamų pastabų apie poliklinikos tualetus tebuvo viena. Džiaugiamasi gražia poliklinikos aplinka, švara ir gėlėmis. Vabalninko ambulatorijos tvarka ir švara vertinama 100 proc. gerai, Papilio – 63 proc. apklaustųjų arba 100 proc. pateikusiųjų atsakymus. Yra pastaba/prašymas, kad prie autobusų stotelės būtų vaistinė, kad prie registratūros būtų pamerkiamų gėlių – tada ir pacientai atneštų. Taip pat buvo nurodyta, kad pacientai neranda vienkartinių stiklinių vandeniui.
Antikorupcinis klausimas šiemet buvo apie tai, ar pacientai priemokas (kai reikia) sumoka poliklinikoje ir odontologijos skyriuje - kasoje (Jums duodamas kasos čekis), o ambulatorijose – slaugytojai, kuri išrašo pinigų priėmimo kvitą (Jums duodamas kvito 2 egz.). 81 proc. apklaustųjų atsakė teigiamai (2023 m. – 77 proc., 2022 m. - 86 proc.), 7 proc. neigiamai (2023 m. – 8 proc., 2022 m. buvo 7 proc.), 12 proc. neatsakė (2023 m. – 15 proc., 2022 m. buvo 10 proc.). Vertinant atskirai džiugina Vabalninko ir N. Radviliškio ambulatorijos – pinigų priėmimo kvitus gavo atitinkamai 100 proc. ir 90 proc. apklaustųjų.
IŠVADOS
- Su poliklinikos vidaus tvarkos taisyklėmis susipažinę 70 proc. apklaustųjų (13 proc. sumažėjo), nes pacientai pasirašytinai supažindinti anksčiau ir dabar nebeaktualu.
- Apie poliklinikos interneto svetainę http://www.birzupoliklinika.lt žino 66 proc. apklaustųjų (3 proc. sumažėjo).
- Tik 11 proc. (pernai – 14 proc.) apklaustųjų stengiasi patekti pas gydytoją tą pačią dieną neužsiregistravę ir be talono. Pagal padalinius daugiausiai priimta Vabalninko amb. - be talonų 63 proc., o N. Radviliškio amb. mažiausiai – 40 proc.
- Priėmimui pas gydytoją net 33 proc. apklaustųjų pateko tą pačią dieną (rodiklis padidėjo 5 proc.), dar 28 proc. pacientų priėmimui pas gydytoją taloną gavo kitai einamosios savaitės dienai. Greičiausiai pacientai patenka pas Vabalninko gydytojus.
- 11 proc. apklaustųjų gydytojai priėmė be talono, iš anksto neužsiregistravusius. Rodiklis išliko panašus (palyginti su 2023 m. padidėjo 1 proc.).
- Medikų bendravimą, suteiktą informaciją apie susirgimą ir gydymą gerai įvertino net 75 proc. pacientų (3 proc. sumažėjo). Geriausiai vertinami Vabalninko ir Papilio ambulatorijų gydytojai (atitinkamai 100 proc ir 100 proc. pateikusiųjų atsakymaus Papilio amb. pacientų).
- Apie poliklinikoje vykdomas profilaktines patikros programas žinanačiųjų 61 proc. pacientų. Labiausiai informuoti Vabalninko amb. ir Papilio amb. pacientai (100 proc. ir 80 proc. pateikusiųjų atsakymus).
- Poliklinikos švara ir aplinka tenkina 87 proc. pacientų (sumažėjo 3 proc.). Vabalninko ambulatorijos tvarka ir švara vertinama 100 proc. teigiamai (Papilio – 63 proc. apklaustųjų arba 100 proc. atsakiusiųjų).
- 81 proc. apklaustųjų atsakė, kad priemokas (kai reikia) sumoka kasoje (kur yra) arba pagal išrašytą kvitą (4 proc. daugiau). Bendras procentas padidėjo, o pinigų priėmimo kvitus gavo 90 % N. Radviliškio amb. ir net 100 proc. Vabalninko amb. pacientų.
- Dėl mažo apklaustųjų skaičiaus, apklausa yra nereprezentatyvi, todėl tikrą padėtį atspindi nepilnai.
REKOMENDUOJAMI PREVENCINIAI IR KOREGAVIMO VEIKSMAI
- Atkreipti dėmesį į švarą ant palangių, ar yra vandens stiklinių ir toliau gerinti tualetų priežiūrą. Kontroliuoti valytojų darbą, palaikant tvarką ir švarą bendrosiose poliklinikos patalpose.
- Aktyviau skleisti informaciją apie prevencines (profilaktines) programas, kad pacientai pagal amžiaus grupes jomis naudotųsi.
- Skatinti pacientus planuoti apsilankymus pas gydytojus, naudotis išankstine registracija, tame tarpe – internetu.
- Siekti, kad nebūtų nedokumentuotų mokėjimų (be kasos čekio ar pinigų priėmimo kvito).
- Organizuoti gausesnę anketinę apklausą, kad pacientų nuomonė teisingiau atspindėtų esamą situaciją.